NS Treinmoderniseringen Revisie Loopwerken Werkplaats
OUD + NIEUW = NIEUW !!
Bij NS Treinmoderniseringen te Haarlem moest de vloer in de Revisie Loopwerken Werkplaats worden gerenoveerd.
De uitdaging: 6000 m2 betonvloer renoveren in een machine werkplaats waar de werkzaamheden gewoon door moesten kunnen gaan! Deze 6000 m2 betonvloer bestond uit zo’n 4000 m2 bestaande en gebruikte betonvloer van > 25 jaar oud en 2000 m2 nieuwe betonvloer.
De bestaande betonvloer was overlaagd met een dik en zwaar beschadigd epoxy gietvloersysteem met waarbij ook schade in de onderliggende betonvloer was ontstaan. Ook de nieuwe betonvloer was al volledig in gebruik en volgebouwd met hyper moderne machines vol met elektronica en meet- en regelapparatuur en dus behoorlijk gevoelig voor stof.
De wens van de klant was om een rustig en egaal vloerbeeld te creëren door beide betonvloeren uit te voeren als gepolijst beton.
Wat was er nodig:
- Het verwijderen van de op de oude vloeren aanwezige gietvloer
- Het herstellen van de beschadigingen in de oude betonvloer
- Het vlakschuren van de oude betonvloer
- Het impregneren van beide vloeren
- Het polijsten van de betonvloeren
Al deze werkzaamheden moesten worden uitgevoerd terwijl het onderhoud aan de trein wielstellen gewoon (bijna ongehinderd) door kon gaan. Hiertoe werden duidelijke faseringen afgesproken en werd deel voor deel van de gehele werkplaats aangepakt. Dit in goed overleg met de verschillende teamchefs en afdelingshoofden in deze werkplaats.
Deze klus werd door Moru tot grote tevredenheid van de opdrachtgever en binnen de gestelde planning uitgevoerd.